Share

Det är svårt att bestämma sig

Ibland tycker jag inte alls om mig själv. Som när jag glömmer min mobilladdare hos pojkvännen och således blir avskuren från världen.

Ibland tycker jag väldigt mycket om mig själv. Som när jag kommit ihåg att tända ytterbelysningen innan jag gick hemifrån och därför kommer hem till ett mysigt och välkomnande hus, där ljuset får klätterväxterna att bli ännu vackrare än på dagen, trots att jag är helt solo hemma.

Ibland tycker jag att livet är taskigt. Som när det placerar alla mina vänner utomlands eller på landställen eller i lumpen.

Ibland tycker jag att livet är finurligt. Som när det inom loppet av en timme:
1. bjuder in mig på kräftskiva med människor jag knappt känner,
2. får mig att stöta på en barndomsvän som varit utomlands ett år
3. får mig att stöta på ännu en barndomsvän, som vandrar ensam i natten och råkar bo på samma gata som jag, varför vi istället delar på min cykel

Jag som trodde att jag skulle vara helt själv nu i några dar. Icke då. Barndomsvänner och kräftskivor (och lite jobb) hägrar.

/Z
Share



Kommentarer



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0