Share

Nördar jag tycker om och en snart påbörjad resa

Språknörden:

O drömmer att en man kommer fram och frågar:

- Vill du ha en kuksvans?

- Nej tack, jag kör.


Kuksvans, vad är det?! Kuk... cock .. svans.. tail... Cocktail! Alkolhol + köra bil = nej tack. Ibland får hjärnan till det.


Mattenörden:

D: Ibland undrar jag varför man har namn på instrumentala låtar egentligen.

Zäta: För att man ska kunna skilja på dem?

D: Men varför heter det inte bara "Miles Davis 1"?

Zäta: Det skulle ju inte heller funka i längden...

D: Joo, men då skulle man ordna dem efter album, liksom "Miles Davis 1:1, Miles Davis 1:2" där skivan var första siffran och spåret det andra.

Jaa, himla kul det skulle vara...



I natt klockan 04.00 bär det av till Arlanda och vidare till Teneriffa där jag och min mor ska njuta av solen en vecka. Jag vet inte om jag kommer kunna stänga av genushjärnan under de dagarna dock. Ni kommer nog få en del feministiska poolkants-analyser och postkoloniala funderingar kring turistindustrin. Hoppas bara att Internetet (visst måste det väl böjas så?) är billigt på hotellet. Och att solen lyser alla dagar, förstås.

Mot värmen!

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Felicia

Hah, hjärnan fårverkligen till det ibland! Ha det så jättebra på semestern!

2009-12-12 @ 19:01:21
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0