Share

Billig öl, skratt och svindel

Gardagskvällen ägnasdes som nämndes at öldrickande i trevliga amerikaners sällskap. Jag har aldrig varit ett big fan of öl, men nu är jag riktigt, riktigt trött pa det. Ett tips: Drick INTE Berliner Pilsner om ni är här, det är beskt och äckligt och inte värt att ta seden dit man kommer för.

Idag har vi tagit det rätt lungt. Vi akte in till city igen och kom efter en timmes köande upp i kupolen i riksdagsbyggnaden. Den var stor. + Det var varmt. + Gangarna gick i cirklar uppat. + Allt var av glas. = Svindel.

Som en reaktion pa höjden i kupolen la vi oss en stund i gräset nedanför, tog faniga bilder och skrattade at allt.

Nu är jag stört trött och stört sugen pa min Smirnoff. Kan inte vara en bra kombination. Men hur ofta är man sista kvällen i Berlin, liksom? När jag kommer hem lovar jag att börja blogga som vanligt igen och inte skriva enbart om mina egna upplevelser.

Pust. Partytime!

/Z
Share



Kommentarer
Postat av: Anonym

Glöm nu inte att vi vill se dessa bilder på facebook!

2009-07-12 @ 23:07:58
Postat av: Johan Fridén

Det är uppenbart att du borde åkt till München och avnjutigt lite Bayersk öl på Hofbräuhaus! Lätt ashärligt!



Bayersk är som Polsk öl, i det att de är söta. Och om du inte gillar besk öl så är det the way to go, så att säga!

2009-07-13 @ 17:11:25
URL: http://www.johanfriden.wordpress.com
Postat av: Zettermark

Anonymus: Kolla H:s blogg!



Johan: Jag har faktiskt varit i Munchen. Dock med min far som 16-åring. Inte så mycket öl således.

2009-07-15 @ 18:27:10



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0