Share

Lycka och svåra frågor


Varför heter det chailatte när huvudingrediensen är te? Är lycka att vara både fri och trygg på samma gång? Varför är det så svårt att odla fina bonsaiträd? Är lycka att få älska på sina egna villkor? Varför sårar alltid föräldrar sina barn? Är lycka när det bubblar i magen och myggsurr blir ljuv musik? Varför är det som skönast att dansa halvnaken framför spegeln när man borde städa? Är lycka när framtiden ter sig solig och varm, färgglad, öppen och oändlig?


De svåra frågorna har jag inget svar på. Och egentligen vet jag inte med lyckan heller, men jag skulle ändå vilja citera kronprinsessans svar till Daniel och säga: "JajajaJAA!"

/Z
Share



Kommentarer
Postat av: Elin

Sofia! Jag har ett svar på en av dina frågor. Chailatte heter just detta för att chai helt enkelt är en tesort och latte betyder mjölk på italienska. Så med andra ord: en tesort med mjölk! Namnet överensstämmer därmed med indegrienserna :)

2009-07-29 @ 20:31:15
URL: http://statsminister.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0