Share

Ärligt-talat-inte-så-bra-kampanjen

Vilda danser, porlande skratt, flygande hår, uppsluppna människor, välsvarvade kroppar, flödande champange och frihet. 

Det låter väl härligt? Perfekt, ytligt och härligt.

Jag blir så jäkla trött på denna lycko-hysteri ibland. Att alltid vara lycklig och att alltid vara lyckad. Jag menar inte att det är fel att vara lycklig eller ha kul. Jag är själv ganska lyckligt i grunden. Nej, vad jag stör mig på är att vi alltid måste vara det. Om det nu är för att du hittade ett plagg från en människa som du inte längre umgås med i tvätten, eller av någon helt annan anledning, så blir man helt enkelt ledsen ibland. Och det måste man få vara.

Jag ska starta en ny kampanj. Den ska heta "Ärligt-talat-inte-så-bra-kampanjen."

Så nästa gång någon frågar: "Hur är det?", ska inte det numera självklara svaret "bra" hoppa ur munnen innan hjärnan hinner reagera. Ärligt talat, alla mår inte "bra" jämt. Och jag tror att vi skulle göra oss själva en stor tjänst genom att erkänna det lite oftare.

/Z
Share



Kommentarer
Postat av: Anonym

det är så sant!

2009-06-26 @ 17:26:19



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0