Share

Skyddsänglar

"Jag har en skyddsängel. Du kan få se henne när vi kommer hem. Det är en tjej. Hon är femton år. Hon har en vit klänning och vita vingar och är jättevacker. Hon är en storasyster. Hon har ett småsyskon som är två, ett som är tre, ett som är sju, nej åtta, och ett som är tio. Hon har ett ljus i handen och liksom en guldkrans som lyser på huvudet."

- Min lillasyster J, 6 år


Om jag hade en skyddsängel skulle han ha halmfärgat hår och ett finurligt leende. Han skulle ha en vit tunika och sådana där gammeldags kortbyxor som slutar precis nedanför knät. Han skulle vara barfota och ha alldeles vitt hår på armar och ben. Han skulle ha mörkblå ögon och skratta snällt varje gång jag gjorde bort mig.

Fast det är kanske inte meningen att man ska tända på sin skyddsängel..?

/Z
Share



Kommentarer
Postat av: Johan Fridén

Okej, mangaflikka :P

Tala om att du delar samma fantasier som en hel generation japaninfluerade västerlänningar :D

2009-06-30 @ 15:10:57
URL: http://johanfriden.wordpress.com
Postat av: Maya

Nä men vad snäll du är! :) Kul att hitta till din blogg också.. den ska läsas flittigt! Om jag hade en skyddsängel så skulle det vara en liten älva som kunde vifta med ett trollspö om jag var nära att bli påkörd eller var i en annan olycka. Den skulle också ha förmågan att tårka tårar. Tänk vad fint det vore

2009-07-01 @ 00:16:27
URL: http://skagegard.blogg.se/
Postat av: Johan Fridén

Maya:



Worst guardian angel ever! Alla vet att skyddsänglar ska ha svärd och duellera med equally sexiga djävular. Även fast ingen nånsin förstår varför.

2009-07-01 @ 01:07:14
URL: http://johanfriden.wordpress.com
Postat av: Zettermark

Johan: Oh nej! Han ser inte ut som en mangamänniska. Hallå. Döh. Kokko. Han ser ut som en romantiserad svensk bondlurk. Oheliga du.



Maya: Om en träpinne i form av en penna är mäktigare än svärdet, måste väl för tusan en träpinne i form av en trollstav också vara det.

2009-07-02 @ 18:25:05
URL: http://zettermark.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0