Share

Det borde kanske finnas nattlås

Alkohollås till bilar finns som bekant. En väldigt smart idé. Men jag tror inte att jag är ensam om att uppleva ungefär samma känsla som berusning med alkohol medför, när klockan passerat två.

Det är lite med natten som med sommaren. De vanliga reglerna gäller inte riktigt. Man känner sig fri, ärlig och lagom knäpp. Och jag - den ambitiösa, seriösa, förnuftiga Zäta - brukar dessutom känna mig lite sådär småfånigt romantisk.

Det är förstås enkom vid denna tid på dygnet alster som dessa blir till:


Nepp, det är inte ett dugg djupt. Det finns ingen samhällsomstörtande tanke bakom. Det är bara rosa bokstäver på ett piano. Jag tyckte det var fint.

Kanske vore det en god idé med nattlås på Internet. Så att upprörda bloggare och trånande mailskrivare slapp göra bort sig. Å andra sidan - tänk så mycket fantastiskt strunt och chockerande ärlighet vi skulle missa med ett sådant lås!

/en Zäta som kanske borde sova
Share



Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag tror att världen skulle bli lite, lite bättre om folk var mer ärliga. Både om positiva saker och negativa saker.



Jag vet att i alla fall jag behöver bli otroligt mycket bättre på att säga till folk att jag gillar dem och ge komplimanger.

2009-11-21 @ 12:12:20
URL: http://kollektivetunderlivet.wordpress.com
Postat av: Tessen

Ja, men att införkaffa ett slags lås på datorn vore både bra och sorgligt. Precis som du säger, hur mycket sunt och strunt skulle vi då missa? Vår nyfikenhet håller oss ständigt kvar långt in på småtimmarna trots "jag ska bara..".

Sött bildspel!

2009-11-24 @ 14:18:28
URL: http://tessenskriver.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0