Share

Stora, små, röda, blå

Idag har jag gjort något ytterst okaraktäristiskt. Något så okaraktäristiskt att jag inte har gjort det sen jag var 11 år och hade syslöjd. Jag har suttit framför en symaskin! Helt frivilligt dessutom.

Vart är världen på väg? Fast jag lovar - jag hade en bra förklaring.

Rosetter!








Allt utfördes dessutom på denna snart 50 år gamla symaskin. Jaja, mina vänner stickar mössor och syr vackra klänningar, men jag känner mig ändå otroligt huslig (hua) och kreativ (yay) när jag fått till ett par rosetter som inte faller isär.

Och för er som undrar vad som hänt med den Zäta ni känner, kan jag ge lugnande besked: Jag kommer aldrig att lära mig laga mat.

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Tessen

Urmysigt med Symaskin, pyssel och sånt! :D Jag hade en längtan om en egen symaskin igår.

2009-09-15 @ 11:56:28
URL: http://tessenskriver.blogg.se/
Postat av: Anna

GUD VAD FIN SYMASKIN! Och söta rosetter!

2009-09-15 @ 14:11:11
URL: http://pocketsize.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0