Share

Informanter till B-uppsats sökes

Nu har jag bestämt mig för att skriva om litenhet och genus i min B-uppsats. Mer specifikt hur kroppsstorlek medverkar till att konstruera genus, och särskilja manligt och kvinnligt. För att göra detta tänkte jag intervjua 3-4 tjejer som har erfarenhet av att deras fysiska storlek spelar roll i den sociala interaktionen med andra.

Jag ska inte känna informanterna personligen, men om du känner någon som du tror kan vara intresserad får du gärna höra av dig.

Idag jobbar jag annars med världens trögaste PM om intervjuer som analysmetod. Jag brukar vara rätt bra på att ordbajsa, men hur jag ska få två relevanta sidor att nå upp till minimigränsen som går vid fem förstår jag faktiskt inte. Det är vid tillfällen som dessa jag betvivlar smartheten i att välja C-kursen till hösten...

/Zäta


Share



Kommentarer
Postat av: En DK-tjej.

Hej! Jag går mitt sista år på Katte, DK3 och är intresserad att vara en av 3-4 tjejer. Jag har dansat sedan jag var 3 år på Uppsala Dansakademi och har där, samt i andra situationer känt en press när det gäller min kroppsstorlek i sociala situationer. Mig känner du inte personligen heller, svara gärna om du är intresserad av att ta kontakt och veta mer. (Jag har mer att säga men vet inte hur mycket jag vill skriva här dock.)



Med glada hälsningar

2010-04-21 @ 15:16:11
Postat av: Sofia i London

jag e 24 ar, 151 cm och staller garna upp :)

2010-04-22 @ 07:50:14
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Zettermark

DK-tjejen: Kul! Maila mig på [email protected] så kan vi se vad som händer, jag kan inte bestämma än vilka jag ska intervjua :)



Sofia: Jag tänkte på dig, men du hänger ju tyvärr på andra sidan jorden, och jag tänkte intervjua personligen så det blir som ett samtal.

2010-04-22 @ 12:41:21
Postat av: Sofia i London

ok, 2 bad! men lycka till! kram

2010-04-22 @ 12:51:52
URL: http://sophedeluxe.devote.se



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0