Share

Du påverkar!

Jag läser på VSASS om panelsamtalen om Bloggande mot normen och önskar att jag inte varit så distraherad de senaste veckorna utan tagit mig till Stockholm för att titta på. Det är sjukt bra att dessa duktiga bloggare får synas i andra forum också. Jag blir så glad när det gång på gång bevisas att bloggar påverkar, och att det inte alls bara är modebloggare som syns och hörs, även om de fortfarande utnumerar de eftertänksamma/feministiska/politiska/queeraktivistiska bloggarna stort.

Jag kastar också av gammal vana en avundsjuk blick på läsarantalet hos VSASS. Jag tänker igen på hur bra de är och hur mycket de faktiskt påverkar. Sedan tittar jag en gång till och inser att jag hade fler läsare än sådär igår. Ganska många fler.

Då blir jag alldeles varm och glad. Det går att påverka! Jag kan påverka! Du kan påverka!

Och alla ni som ger mig uppmuntrande kommentarer, mail och tillrop ska veta att jag uppskattar det otroligt mycket. Inget gör mig gladare än när fina läsare berättar hur jag kunnat formulera det som de själva tänkt på, men inte lyckats sätta ord på, hur det här virtuella stället lyser upp lite i vardagen eller bara utropar: det är verkligen ett nytt perspektiv! Jag skriver ofta för att få ur mig alla de tankar som trängs inombords, för att allt blir så mycket klarare i skrift och för att det är så fantastiskt att få tala till punkt. Men självklart skriver jag också för att bli läst och för att jobba för det viktigaste jag vet. Flickors rättigheter, feminism, normkritik och rättvisa.

Tack till alla er som gör det så roligt!

/Zäta


Share



Kommentarer
Postat av: Olof

Grymt! Du är bäst ju :D

2010-04-26 @ 21:23:33



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0