Share

Coolare tant får du leta efter



Hahaha! Jag älskar denna människas självdistans och förmåga att tala på rätt nivå.

Folk verkar ibland tro att Gudrun Schyman är den radikalaste av feminister, som verkligen hatar män och inte gör något annat än pratar "kvinnofrågor." Politiken som F! för handlar i själva verket inte alls om kvinnofrågor, eftersom de anser att jämställdhet ingår i alla politiska frågor, och handlar om alla människor. Däremot inser de förstås att det idag främst är kvinnor som missgynnas i samhället idag. Inte heller är det ett enfrågeparti, utan har ett partiprogram som täcker det mesta, och alltid ur ett feministiskt perspektiv.

En moderatsläkting frågade mig mig förskräkt häromdan: Vill du ha en sosseregering, en röd regering?

Nej, svarade jag, jag vill ha en rosa regering.

/Zäta



Share



Kommentarer
Postat av: Moa

Rosa regering 2010! Antingen det eller revolution och Bögfeministisk vänsterdiktatur!

2010-06-10 @ 00:30:45
Postat av: Albin

Jag har en väldigt teknikmedveten vän som hävdar att hon främst gillar Fi för deras internetpolitik, bara det borde ju vara ett exempel på hur breda de är.

2010-06-10 @ 10:52:54
URL: http://eval.nu/blog



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0