Share

Moa

Idag vill jag bara säga grattis till min lilla O som nu officiellt blivit Moa! Jag är så stolt över dig baby!

Oh my, nu får jag säga flickvän till vem som helst och behöver inte tänka på olika pronomen till olika människor. Helt sjukt skönt! Det är intressant hur många som hävdar att kön inte spelar någon roll för dem. "Det är ju människan som räknas!" Självklart är det så, men att i detta samhälle hävda att kön inte spelar någon roll är faktiskt löjligt. Prova att leva tillsammans med någon som bryter mot hur folk av ett visst kön förväntas vara och känna sig ett tag så får du se.

Ååå, oavsett vilken slags värld vi lever i är jag sjukt glad just nu! Tack till alla som stöttat mig och Moa och kommer att fortsätta göra det. Vi rockar.

Nu blir det kvällsmys och en annan dag snart när halsvirus och glädjerus lagt sig (hm, kontrasterande men sant) ska jag börja skriva långa vettiga inlägg som den här bloggen är menad för igen.

/Stolt-och-lycklig-Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Sofia i London

grattis :) xx

2010-06-24 @ 22:39:49
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Katrus

Vad har jag missat? :O

2010-07-01 @ 19:20:18



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0