Share

Tänka först, prata sen?

Jag har alltid gillat Parlamentet. Visst, jag har stört mig på att det alltid är fler män än kvinnor där, men jag brukar ändå skratta så jag gråter någon gång under programmet. Men igår blev jag mer irriterad än vanligt på deras ignorans.

"Federlay klär sig i drag, och kallar sig Ursula. Anderas Karlgren tar regeringsplanet gång på gång till miljömöten och Maud säljer nu Saab till ryska maffian. Vad är det för FEL på Centern?"



För det första görs det klassiska nedvärderingen av kvinnor i maktpositionen: bara använda förnamnet. För det andra... och nu tar vi det riktigt långsamt: Det är värre att spy ut koldioxid och leka med maffian, än att utanför politiken klä sig i kvinnokläder som man. Det är till och med så att det första är mycket relevant och det andra är totalt irrelevant. Jag vill väldigt gärna veta hur miljömedvetna och pålitliga mina förtroendevalda politiker är, eftersom detta påverkar politiken och således mig, men jag skiter fullständigt i vad de har för kläder på sin fritid.

Vad är det för FEL på folk som inte fattar det?

/Zäta



PS. Kolla gärna på Henrik Hjelts äcklade min sekunderna innan delen om Centerpartiet, då André Wikström skämtar om bögsex.
Share



Kommentarer



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0