Share

Vi tjejer är så jäkla bra på att ta för oss mer!

Jag lackade som ni vet lite på gubbars skygglapps-attityder och Volvos övertydliga manssymbol häromdagen. Lilla O skrattade gott och utbrast sedan: Men han killen som gjorde om loggor sådär snyggt, han borde ju göra om den här, jag vet hur! Så jag mailade han killen som gör om loggor sådär snyggt (hittade honom av en slump via facebook) om O:s idé, och detta blev resultatet.





SCORE!


Viktor Hertz heter den begåvade killen, och här är hans flikr.

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Ove

Påminner mig om gamla tider när de mindre bemedlade raggarna som inte hade råd med amerikanska krommonster köpte begagnade Volvobilar, målade över texten i märket och skrev dit "VULVA" istället.

2010-03-18 @ 18:57:45
Postat av: Olof

Jag säger trycka t-shirts och sälja :)

2010-03-20 @ 14:56:22
Postat av: Anna

japp jag köper en t shirt;)

2010-04-15 @ 18:17:10
URL: http://damstoria.blogg.se/
Postat av: Kalle

hej, hamnade här när jag googlade på gamla symboler.



Du vet att symbolen i Volvo-loggan också är en gammal symbol för järn?

Och att Volvo startades som ett dotterbolag till kullagertillverkaren SKF, och att symbolen valdes för visa kopplingen till metallindustrin och ffa stålhanteringen?

2012-02-17 @ 13:09:17



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0