Share

Idag är det första advent

Idag är det första advent och jag har fått världens finaste adventsljusstake av min flickvän. Om jag hade en kamera skulle ni också få se den.

Idag är det första advent och jag har adventsfikat in absurdum med mamma och Moa. Dessutom letade jag fram en massa julpynt att smycka kollektivet med.

Idag är det första advent och hela stan är full av julbelysning, pudersnö, sånger och fina marknader. Moa och mamma sa att marknader bara var roliga att besöka med stjärnögda barn och jag protesterade lite eftersom jag tycker julmarknader är fina även fast jag fyllt 20. Då sa de att de ville gå på julmarknad med mig.

Idag är det första advent och jag måste plugga eftersom jag ägnat veckan åt att vara sjuk och jobba på dagis. Det tar evigheters evigheter att transkribera.

Idag är det första advent och när jag transkriberat klart hälften får jag ta ett julbad har jag bestämt. Vilken himla tur förresten att vi inte lever på 1800-talet när julbad faktiskt betydde "vinterhalvårets enda bad."

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Moa

Älskling! Du är finast!

2010-11-29 @ 12:20:02



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0