Share

Ibland får jag en känsla av att jag är med i Sex and the City

Inte för att jag har hundrafemton par skor eller världens glammigaste garderob. Inte för att jag bor i världens mesta storstad eller dejtar tjugo killar om året. Nej, inte ens för att jag gillar att skriva och siktar på att göra karriär, utan för att jag har så begåvade vänner.

Jag vet inte om den aspekten av Sex and the City lyfts fram så ofta, men jag brukar i alla fall tänka på att de är så fantastiskt begåvade och duktiga allihopa. Carrie skriver en välläst krönika i en stor tidning och blir så småningom en hyllad författare. Miranda är en ambitiös advokat, som om jag inte minns fel, har gått på Harvard och senare blir delägare i sin firma. Charlotte har sitt eget konstgalleri och träffer en massa kända konstnärer mest hela tiden. Samantha äger en PR-firma som har världskända personer som kunder.

Mina vänner kommer in på svåra musikutbildningar eller prestigefyllda musikalartist-skolor. De går ut gymnasiet med alla MVG och reser jorden runt. De får bäst i klassen på sina matte-tentor eller blir publicerade i coola litterära magasin. De engagerar sig i en massa politiska frågor och pluggar samtidigt på heltid.
Det är himla coolt tycker jag. Att få chansen att umgås med så smarta och fina personer är verkligen lite fantastiskt, och står sig rätt väl mot världens glammigaste garderob.*
/Zäta
* Alltså. Jag skulle ju inte ha något emot en sådan heller.
Share



Kommentarer
Postat av: Sofia i London

mina kompisar har hoppat av gymnasiet och vissa redan i högstadiet, men jag tycker om dem ändå

2010-11-15 @ 21:20:58
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Zettermark

haha, ja det är klart! Jag tycker om mina vänner som inte gör sånt där också, men jag blir bara lite överväldigad ibland av hur duktiga alla är!

2010-11-16 @ 15:07:13
URL: http://zettermark.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0