Share

Lite kärlek på kvällskanten

Har ni sett kampanjen "It gets better"?  Den handlar om hbtq-personers tillvaro och hur det trots allt blir bättre. Alla från Obama till företagsnissar och skolfröknar är med. Min favoritvideo är den här med mina fina vänner Warren och Simon (och deras vilda hundvalp Alfred!):



Warren och Simon är sådana där människor som bara blåser in entusiasm i folk genom att liksom finnas till. De har verkligen bidragit stort till Uppsalas hbtq-, och speciellt transnätverk och aktivism. För mig och Moa har de varit ett stort stöd under tiden hon har kommit ut och funderat kring att vara trans. Men kanske framförallt har vi nästan alltid roligt när vi ses och de är verkligen ett av de charmigaste paren på denna jord.

Jag tror inte att det kan upprepas för många gånger. Eller jag vet, för jag har aldrig gråtit så mycket över en fånig krönika i en veckotidning som den som slutade med ett löfte om just detta, när jag var 16 år och livrädd för att aldrig bli älskad: Vi kommer alla att hitta någon och bli älskade. Precis som vi är.

/Zäta




Share



Kommentarer
Postat av: fanny

Vissa träffar verkligen aldrig någon, det är djupt tragiskt med människor som går hela sitt liv utan att uppleva kärlek.

2010-10-24 @ 22:38:45
URL: http://arsinoe.se
Postat av: andrea

Silverfiskens krönika?

2010-10-25 @ 14:55:26
Postat av: Zettermark

Eh. Ja. Haha. Underbart!

2010-10-25 @ 20:57:35



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0