Share

Definitionen av en otursdag

Vaknar, sträcker på mig, öppnar MacBooken som fungerat perfekt igår. Inget händer. Trycker på on-knappen. Inget händer. Sätter i laddaren och väntar ett tag och trycker på on-knappen. Inget händer. Får panik.

Går in i duschen för att bli ren innan jag sticker till Macverkstaden. Tar shampot ur hyllan. Hyllan rasar.

Åker till Macoteket. De har inte tid att göra något förrän om tre veckor. Blir hänvisad vidare.

Lämnar in min fina, tre veckor gamla, ömt omhändertagna MacBook Air som slutat funka helt utan förvarning och som innehåller min artikel-översättning som jag inte sparat någon annan stans, på Digital Inn. Gråter.

Åker hem och gör lunch. Har ångest över garantivillkor, pengar och översättarjobb. Tittar på nån crappy tv-serie med Moa under tiden. Fjärrkontrollen ligger på bordet och solen strålar utanför. Blip. Tv:n i korridoren visar plötsligt bara myrornas krig.

Blir lack och somnar i sängen. Vaknar och gör lite te. Tappar tekannans lock på kannan. En flisa går av.

Jag tror att jag ska gömma mig under täcket och inte röra mig en millimeter förrän den här dagen är slut. Fyfan.


/Zäta

Share



Kommentarer
Postat av: den rabiata orakade flat-feministen Fanny

Låter mer som att apple suger. En dator för 10 000 ska fan inte gå söner efter 3 veckor.

2011-08-12 @ 19:51:16
URL: http://arsinoe.se
Postat av: Sanna

Hatar sådana dagar! Då man vet att allt bara kommer att gå fel...

2011-08-12 @ 19:58:53
URL: http://smartasanna.wordpress.com
Postat av: Fröken Bella

Usch, hoppas att morgondagen blir bättre! Kram

2011-08-12 @ 20:05:59
URL: http://frokenbella.se



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0