Share

En ätbar protest mot perfektionshetsen

Såhär till jul pysslas, bakas, pyntas och fixas det i alla vrår. Och i bloggosfären sker ett utbrott av stämningsfulla, vackra bilder på hembakat, ihopslängt och dekorerat även bland dem som i vanliga fall inte hänger sin blogg åt puttinutt, störtskönt och klassiskt. (Ja det är bara adjektiv för det är så det känns när bilderna begrundas. Adjektiven är det viktiga.)

Det är lätt att få en släng av julångest, heminredningsförlamning eller dekor-kräkreflexer för dem som inte är fullt lika händiga, begåvade eller tidsoptimistiska som dessa bildutsprutande julfixare. Det är till alla er jag tillägnar denna bild. Tillåt mig få presentera, från mig och Moa till er alla: Väääärldens fuuuulaste pepparkakshuuuus!!!


Jag blir lika lycklig varje gång jag ser det.

/Zäta

PS. Det är fetvadd och inte bomull.
Share



Kommentarer
Postat av: The World According to Elsa

Hahaha, I LOVE IT. Tack för den. God jul :)

2011-12-17 @ 23:15:10
URL: http://elsa89.blogg.se/
Postat av: Tusse

Väldigt vackert ;D

2011-12-18 @ 10:57:38
Postat av: Cilla

Jag blev också väldigt lycklig över att få se ert alster, tack så mycket!

2011-12-19 @ 11:13:14



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0