Share

Duktig flicka

De senaste dagarna har jag vinkat av min flickvän på Arlanda, jobbat, varit i Linköping och tillbaka för att hämta en nyopererad vän, hatat Skype som inte funkar och haft tjejkväll.

Jag känner mig egentligen inte trött. Inte trött i kroppen som efter en dag utomhus och inte heller inte trött i hjärnan som efter ett stort prov. Jag känner mig mest... urlakad. Känslomässigt. Jag förstår liksom rent intellektuellt att jag är trött och ledsen och nyfiken, men det känns inte riktigt. Det kanske är såhär det känns att äta vissa anti-depp mediciner?

Hur som helst är det därför jag inte uppdaterat så duktigt. Ikväll tänkte jag prioritera att hämta andan och ta ett bad och släppa efter lite. Imorgon kan jag vara duktig igen.

Det är inget fel med att vara duktig, så länge du vet var gränserna går. Duktig för att jag får något ut av det och mår bra och gör andra glada? Ja. Duktig för duktighetens skull och för att jag inte vet vem jag är annars? Nej.

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Moa

Jag är sjukt stolt över oss och att vi vågar och kan göra det här till verklighet, fast jag hatar det ganska mycket ibland.. skruttigt va?

2011-02-20 @ 00:21:44



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0