Share

Sång till Moa

Du är det vackraste jag vet
Du är det finaste i världen
Du är som cyklarna
på vintern under snödrivor
som hallonkräm
som nytvättade lakan

Du är min ledstjärna och vän
Du är min tro, mitt hopp, min kärlek
Du är som morgonte
som småkakor på lyxkafé
som raggsockor
på väldigt frusna fötter

Ja du är det finaste jag vet
Du är det dyraste i världen
Du är som kvällssolen
på bryggan i augusti
ja, som lyckorus och
regnsmatter och sandkorn

Du är det finaste jag vet.





Orginalet.

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Moa

Babygos! Du är fantastiskast på jorden <3

Älskar dig!

2011-03-12 @ 03:09:37
Postat av: Eliz

Nu kan det väl inte dröja så länge?! När kommer Moa hem?? :D

2011-03-12 @ 15:58:44
URL: http://greenstuffonyourfloor.blogg.se/
Postat av: fanny

Fint! Förstår verkligen din saknad, det kan ju fan göra fysiskt ont i kroppen att vara länge ifrån den man älskar.

2011-03-12 @ 21:51:59
URL: http://arsinoe.se
Postat av: Zäta

Det är nästan exakt 3 månader kvar tills vi ses, så jo, ganska länge... Jag åker dit i mitten av juni och vi båda kommer hem i slutet av juli!

2011-03-13 @ 15:33:01
URL: http://zettermark.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0