Share

Små solstrålar i höstregnet

Jag ska senare idag skriva om traktorer och genusmönster, men just nu vill jag bara delge de här fina fina kommentarerna som trillade in på bloggen:


Först Nisse som talar om sin dotter:

Det påminner mig om när min 11-åriga dotter kom hem i våras och berättade om när de skulle rita teckningar i skolan och de andra tjejerna nedvärderade sig själva medan hon var nöjd med sin och sa det. Då kollade alla konstigt på henne varpå hon sa:
- Hörrni tjejer, ni skulle prova att ha lite självkänsla, det är rätt skönt. 

Och för min del är det skönt att se att det jag gör för mina barn faktiskt gör skillnad. :0)

Och sedan Eliz som talar om sitt engagemang och framtida karriär:

Hej Sofia, nu var det ett tag sedan jag skrev till dig, vet inte om jag nämnt tidigare att jag läser till sjuksköterska. Nu är det så att jag tagit ett uppehåll från programmet för att läsa en kurs i genus och globala frågor i göteborg. Anledningen? För att jag ville att genus skulle bli mer än bara en "hobby", för att jag aldrig fått tummen ur och för att personer som Du och Natashja är mina främsta inspirationsskällor när det kommer till genus. Så, tack ska du ha, för din förmåga, för ditt vassa sinne och för at du förmedlar genus.

Puss på rosetten
Ps. jag är supernöjd med mitt val att läsa kursen :D Ds

Vet ni hur lycklig jag blir eller? Vi gör skillnad!

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: sara

Jag använder din blogg som utbildningsmatrial till intresserade vänner, finns ingen som har så bra och välskrivna inlägg. Ofta gör du min dag. Kramar Sara

2011-09-07 @ 14:54:15
URL: http://sararais.blogg.se/
Postat av: Ronja

Jag planerar också att läsa en genuskurs tack vare dig! :)

2011-09-07 @ 15:31:18
Postat av: Kristin

Du har även engagerat och inspirerat mig, massor!

2011-09-07 @ 16:42:18
URL: http://www.kristinskold.wordpress.com
Postat av: Den manliga systern från norrland

Självklart gör DU och Natashja avtryck hos oss som följer din och hennes blogg. Dessa är väldigt läsvärda, enligt min mening. Fortsätt att skriva så länge du brinner - ditt engagemang behövs :)



Boys in pink make people think ;)

2011-09-07 @ 23:45:35



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0