Share

Att tycka eller inte tycka (om hjärtan)

Ibland undrar jag om tyckandet är mitt öde. Jag har alltid tyckt mycket, om det mesta. Och kanske just därför har människor alltid tyckt mycket, i både negativ och positiv bemärkelse, om mig. Lärarna i skolan tyckte antingen att jag var lärkonstens själva urkraft, den vetgiriga och inspirerande eleven, eller bråkmakaren och skeptikern som de inte alls kom överens med. Men det var få som glömde bort mitt namn.

Senare i livet började jag studera en vetenskap som många tycker är bara tyckande (ironiskt nog). Jag startade en blogg baserad på mina åsikter, och lite annat förstås. Jag är till och med född på en dag som människor gillar att tycka om. Tycka till om alltså. Tycka illa om. Eller kanske just tycka om.

Alla hjärtans dag.


Blä.
Gulligt.
Kommersiellt!
Alla stjärtars dag.
Varför bryr sig folk?!?
En enkel uppmuntran att visa kärlek.
Firar <3-dagen med pizza och öl istället.
Ooooo you're born on VALENTINE'S DAY, that's sooooo coooooool!!
Men man kan väl visa kärlek alla dagar på året.
Bara vit hetreokärlek som syns ju!
Jobbigt för oss singlar.
Så himla fånigt.
Cupcake-time!
Köphets.
Fint.

Kanske just för att det på något litet obetydligt vis är min dag idag, känner jag inte för att sälla mig till skaran tyckare. Det enda jag tycker just nu är att det är fint att fylla år och få känna lite kärlek från både bekanta och bästisar.


/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Alice

Grattis!

2012-02-14 @ 21:14:58
URL: http://theolddays.blogg.se/
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Stort grattis till dig kloka människa!

2012-02-14 @ 21:21:12
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Andrea

Grattis Zäta!

2012-02-15 @ 00:08:06
Postat av: Kat

Grattis <3

2012-02-15 @ 09:13:44
Postat av: Candy

Grattis i efterskott, underbara du! Du är en av mina största inspriationskällor, glöm aldrig det. <3

2012-02-15 @ 11:51:50
URL: http://sugarhearted.wordpress.com
Postat av: Anonym

Grattis!

2012-02-15 @ 12:05:12
Postat av: Freja

Grattis, då är vi stjärnsystrar för jag fyller oxå år på alla hjärtans dag och bryr mig inte alls om att fira nått annat än min födelsedag....

2012-02-15 @ 21:17:59
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Marielle

En eftersläntrande gratulation från mig :)

2012-02-15 @ 21:56:47
URL: http://jungeljerta.blogspot.com/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0