Share

Å, nervöst.

Sista tentan idag! Å, nervöst.

Sedan blir det sommar och andra bloggbullar.
Bland annat ska jag till Umeå och en vetenskaplig konferens där projektet The Invisible Girl ska presenteras. Jag ska hålla miniföredrag om mitt bidrag, baserat på min C-uppsats om unga tjejers bloggande. Å, nervöst.

Men vet ni vad? Jag är trött på att vara nervös. Jag höll typ på att dö innan jag höll tal på Norrköping Pride - och hur gick det? Jättebra. Jag höll typ på att dö när jag skrev den skriftliga cellbiologitentan - och hur gick det? Jättebra.

Jag har nog hållt på att dö typ alla gånger jag ska prestera något, någonsin. Och det har såklart inte alltid gått jättebra, men det har aldrig gått åt skogen heller. Det är mer som att jag borde vara nervös, för en vet ju aldrig.

Nu får det vara nog. Jag är duktig på de grejer jag väljer att engagera mig i, och därmed klarar jag av dem. Precis som för de allra flesta för det allra mesta. Punkt.

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Veronica

Lycka till idag!



Du imponerar mig gruvligt, så här kommer ett fett sjok med pepp/läsarkärlek!



Ser framemot att höra om hur det gick i Umeå sen.



2012-06-01 @ 10:04:57
Postat av: P.

Känner igen mig. Det där var precis vad jag behövde höra 3 timmar innan min tenta. 3 timmar kvar och inte lyckats få i mig ens lite frukost eller annat ätbart. Nervositeten är löjlig! Lycka till!

2012-06-01 @ 10:39:04
Postat av: ellan

fin & intressant blogg som nu ligger bland mina favoriter. tack också för peppen i detta inlägg

2012-06-01 @ 20:40:00
Postat av: Jennie @ Jennialiskt.se

Det kommer säkert gå supertoppenbra! :) Hurra hurra!

2012-06-02 @ 11:27:21
URL: http://jennialiskt.se
Postat av: Inte för att du kanske bryr dig.

Hej, jag gillar dina inlägg och undrar hur du ser på den "arabiska våren" och följderna av denna: nämligen att Muslimska brödraskapet med största sannolikhet får makten i Egypten, vilket kommer innebära ett helvete för de egyptiska kvinnorna (där andelen omskurna är 91%). I Sverige hurrar man för revolutionen, utan att nämnda konsekvenserna. Slakten av kristna i Mellanöstern är en annan. Nåja, det var framförallt kvinnofrågan jag reagerar på att ingen av de stora feministiska bloggarna verkar bry sig om. Någonstans har jag i och med detta börjat hålla med om påståendet att svenska feminister silar mygg, men sväljer kameler. Tack och hej!

2012-06-04 @ 09:17:55



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0