Share

Hen är min vän

Miljöpartiet blir första svenska riksdagsparti att genomgående använda sig av "hen" i sitt partiprogram. 
 
Mina tankar i kronologisk ordning:
 
21:04:16 Yay!
21:04:17 Höhö, synd att DN inte kan skriva om det... INTE... höhöhö
21:04:19 Shiet vad najs att någon på den politiska nivån förstår vad "hen" är bra till utöver att respektfullt tilltala folk som valt det pronomenet, alltså till texter som riktar sig till män, kvinnor och alla andra.
21:04:22 Hm, chokladglass?
21:04:23 Nä, blogga först. 
 
/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Freja

Hahaha, jag har med på min måndagsgladlista att miljöpartiet använder hen genomgående i partiprogrammet. Gilla, gilla, gilla, dansa liten glädjedans! Och bespetsa mig på att bemöta de förlöjligande kommentarerna i morgon på jobbet... Jag är laddad!

2012-09-24 @ 21:30:13
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Tess

Underbart! :-)

2012-09-24 @ 21:57:38
URL: http://highlandertess.blogg.se



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0