Share

Sommarstressen

Så ni kanske undrar: "Vad gör Zäta egentligen? Varför bloggar hon inte järnet nu när det är sommarlov och tidsrymderna är oändliga?"

Jo såhär är det, kära läsare, att just läkarprogrammet i Lund får sommarlov en vecka efter alla andra. Så när alla andra sitter och njuter i solen, sitter jag och lider vid skrivbordet. När alla andra skriker ut sin sommarglädje, skriker jag ut min tentaångest. När era hjärtan bultar hårt av ljusa dansnätter, bultar mitt hårt av stress och sömnbrist.

Nu kanske du tycker att jag överdriver en smula. Nämnde jag att mitt sommarjobb redan startat, under tentaveckan? Och att det är i Uppsala, medan tentan är i Lund?

Ah. Ska vi byta liv, för en vecka eller så?

/Zäta

Share



Kommentarer
Postat av: Linda I

Lycka till! Försök orka, det börjar säkert kännas som sommar sen.

2013-06-10 @ 23:54:53



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0