Share

Imorgon ger vi EU en rosa injektion, va?

 
Jag är lite pirrig. Imorgon är det valdag. Och vi har chansen att skriva feministisk historia. 5,4% för F! i senaste mätningen. Låt oss bekräfta att den siffran stämmer och göra en röst-insats imorgon!
 
Jag tycker på intet sätt att Feministiskt initiativ representerar hela den brokiga skara kämpande feminister vi har i landet, men jag tycker att parlamentarism är en metod som också behövs. Vi behöver verklig makt att påverka den politiska agendan och detta är ett sätt.
 
Hur EU styrs och organiseras är på många vis problematiskt, men nog är det bättre med en rosa kraft som står emot de bajsbruna. Ett högt valresultat för F! i detta val kommer också båda gott inför i höst - och i den svenska riksdagen kan vi verkligen göra skillnad. 
 
Om du är för ung för att rösta eller vill göra mer eller annat finns den feministiska antologin Det händer nu! som jag skrivit i, nu ute till försäljning i F!-shoppen. En massa smarta och roliga och viktiga texter och bilder där i. Kom och köp!
 
Imorgon är jag rosa. Jag hoppas och tror att även Europa får en liten färgklick i form av Soraya Post imorgon! 
 
Den snygga konstnärliga tolkningen av mig här ovan är skapad av min begåvade vän Josefin Bergström. Ni hittar henne på Instagram @juiceberg_art
 
/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Tess

Bra skrivet! Vem säger att ett parti måste representera precis alla och vem säger att man måste vara överens om precis alla frågor? Jag tycker det är lite väl hårda krav som motståndare har framfört mot FI, men det är väl för att de är "uppstickare". En del av de äldre partierna är kanske rädda? Själv är jag mer rädd för högervindarna :-/

2014-05-25 @ 22:04:37
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Kim

Jag gav EU en blågul injektion. Men jag antar att det ser bajsbrunt ut när man har gjort en sån där sofistikerad genusanalys som vi bajsbruna (OBS! ej rasistiskt menat) är för korkade för att kunna göra.

2014-05-28 @ 18:14:31
Postat av: Calle

Feministprojektet "Veckans FeministPepp" har landat i ditt kommentarsfält! Tillsammans hjälps vi åt att sprida feministiska bloggar genom cyberrymden för tillsammans är vi starka, tillsammans gör vi skillnad!
Den här veckan är din blogg med bland de peppade! Hurra! Hurra! Läs mer här: http://calleism.wordpress.com/2014/06/03/veckans-feministpepp-18/
och hjälp oss gärna att sprida pepp!

2014-06-03 @ 09:03:53
URL: http://calleism.wordpress.com/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0