Share

Julgranspynt och knasiga småsyskon

(Fråga mig inte varför jag skriver om julgranspynt mitt i sommaren.)

Min lillasyster (nu snart 7 år) hade en period för ett par år sedan då hon uttryckte sin irritation och missnöje med omgivningen på ett något kryptskt sätt. Varje gång hon inte hittade en bok eller en leksaksbil sa hon med rynkade ögonbryn: "Nån har taaagit min bil!"

Juldagen förförrra året var min farmor och farfar hemma hos pappa. När de gått kom en trulig lillasyster in till oss i vardagsrummet, satte armarna i sidorna och sa:

Lilla J: "Nån har haft ned min julgranskula... Nån som har glasögon och grått hår." 
Far (roat): "Jasså, vem kan det vara då..?"
Lilla J (förorättat): "Hmf. Nån som bor i Järna och kör en röd Volvo."

Nån, ja.

/Z
Share



Kommentarer
Postat av: Elin

haha precis sådär är min mormor också. Det är alltid nåååån som gjort något. Då bör det sägas att så vitt vi vet har hon levt själv i hutlöst många år, men den där nååååån tycks ha bott hemma hos henne också. Ytterst osynligt dock.

2009-08-02 @ 23:11:20
URL: http://statsminister.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0