Share

Imorgon och dagarna efter det

Imorgon är alltså dagen då jag ska leva på ostmackor eftersom julmat är det värsta jag vet, glatt ropa åååh åt tröjan jag själv har köpt och försöka höra Karl Bertil över småkusinernas stoj. Men det är förstås också dagen då det kommer att dofta fantastiskt av granbarr, alla kommer att vara lite extra glada och jag kommer vara nöjd och lagom självgod när mina klappar träffat rätt.

Efter högtidsdagarna lovar jag att ta tag i bloggandet igen, med de långa engagerade texter där allt som är fel här i världen angrips med feministiska glasögon, som den här bloggen är menad att innehålla, ska återkomma. Jag har som sagt haft några omtumlande dagar och knappt förstått att det är jul, men nu ska jag nynna en julsång, titta på adventsstjärnan, stänga ned datorn och försöka förstå det, så ses vi igen om några dagar.

God Jul kära läsare!

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: David

Du är bäst och skriver bäst!

2009-12-23 @ 23:43:25
Postat av: Yours Truly

Här måste jag hålla med dig - julmat är vidrigt! Man tager en gris och återvinner allt på den, och då menar vi ALLT. Hu!

Postat av: Stina

åh sofia! ses vi på nyår måntro? agnes sa att det kanske skulle bli så. jag hoppas, och hoppas!

Kram, Stina

2009-12-28 @ 01:15:10
URL: http://stinablomback.blogg.se/
Postat av: Zettermark

David: Hur många gånger ska vi ha den här diskussionen? DU är bäst! ;)



YT: Ja! Vidrigt var ordet!



Stina: Visst ses vi på nyår! Vi hade inte ett konventionellt förhållande och (kanske just därför) inte heller ett konventionellt avslut där man måste hata och såra varandra. Jag och D kommer hålla ihop, om än inte som pojkvän-flickvän, det kan du vara säker på! :)

Härligt det ska bli med finfest! Pussochkram

2009-12-29 @ 16:22:06
URL: http://zettermark.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0