Share

Medelalders par

Heterosexuella medelalders par. De ar overallt. Hela tiden. Och jag overdriver inte. Jag har kanske sett tva barnfamiljer, tre ungdomar och ett tantgang pa hela resan. Till och med min mamma reagerar: Vi sticker ut lite har, va?

Missfosta mig ratt, det ar inget fel pa sextioaringar som haller handen pa gatan eller surt stirrar at varsitt hall vid middagsbordet, men jag tror att jag behover en lite queerdos snart. Sa att jag inte pa allvar borjar tro att varlden faktiskt ser ut sahar. Eller, det kanske den gor, men inte min varld. Och jag saknar min varld lite grann, trots franvaro av sol i den.

/SemesterZ
Share



Kommentarer
Postat av: BMB

Det är många par som tänker när vi blir pensionärer då skall vi åka på långsemester till en varm semesterort

och ha det bra. Det blev kanske inte så roligt som de tänkte att gå sysslolösa i ett främmande land. Men varför håller de handen på gatan ????? Det blev inte 18 grader kallt det blev snö. Ett vitt, ljust vackert landskap väntar dig när du kommer hem. Mörkret har flytt.

2009-12-15 @ 21:37:00



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0