Share

En helhelg, minst sagt

Fredag
8.00 Upp för att skriva klart hemtentan i form av PM
14.00 Arbeta som ledsagare
18.00 Arbeta för Orphei Drängar bakom scenen på deras årliga Caprice
21.30 Pubrunda med genusvetarna
02.30 Sista bussen hem

Lördag
11.00 Skura duschen hemma
13.00 Arbeta för OD
18.00 Smink, hår och finklänning
19.30 Bal på slottet!
03.00 Däcka i en 90-säng på hotellrum tillsammans med E


Ja, vi kokar alltid kaffe i långklänning. That's how we roll...

Söndag
11.00 Arbeta för OD
22.00 Färdigarbetat

Pubrundan var fantastiskt kul, balen var ännu bättre och OD-jobbet var som vanligt roligt. På balen hittade jag och E hittade på egna sopranstämmor till snapsvisorna, skålade bara med damer, övertalade personelen om att det var diskriminering att damtoan låg längre bort varpå vi gick på herrarnas (jag kunde inte sluta tänka performativt beteende) och dansade vals med varandra och bugg med OD-isterna. Oförglömlig kväll.

Men nu ska jag SOVA. Nykter, i min egen säng och minst tio timmar!

Med tanke på att man för det mesta är nyvaken, osminkad och har sina fulaste kläder där bakom scenen, är det rätt roligt att få se ut såhär en kväll. Jag och E väckte en del uppmärkssamhet där ensamma bland de 75 männen, när vi helt plötsligt förvandlades till balbesökare.

Vad det innebär kan vi analysera en annan dag. Godnatt!

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Sofia i London

va fin du va o va bra att du hade en kul helg! xx

2009-12-06 @ 23:25:48
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Felicia

Va roligt! Vad fin du är!

2009-12-06 @ 23:36:59
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: H

Fining!

2009-12-08 @ 16:36:14



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0