Share

Blir man lite sämre för att andra är så bra?

Jag läste ett par riktigt bra bloggar. Snygga, välformulerade, smarta. Och plötsligt kändes min blogg så överflödig. Så tråkig.
Det är likadant men människor som klär sig riktigt snyggt. Plötsligt blir ens egen genomtänkta klädsel inte alls lika snygg längre. Eller människor som sjunger riktigt bra. Då vill jag bara vara tyst. Eller människor som är riktigt allmänbildade. Jag får bita mig i läppen för att inte försöka bräcka dem. Eller uppriktigt snälla och ödmjuka människor. De får mig att vilja gå och gömma mig.
Det är lungt om någon är skitbra på fotboll. Good for you, liksom.
Där man själv inte har en chans, där är det lätt att unna andra framgång. Det är svårare på de områden där man inser att man faktiskt har en chans. Fast egentligen, skriver jag sämre för att någon annan författar fantastikt? Spelar det någon roll att hon också har snygga kläder? Är det inte väldigt roligt med någon som kan lära en saker? Blir jag inte lite inspirerad av snälla och ödmjuka människor?
Kanske blir man till och med lite bättre, för att andra är så bra.
/Z


Visst blir man lite sämre för att andra är så bra
Det dräller utav snillen som är som man borde va
Men hon med balla jobbet har humor som en vägg
Och han med värsta IQ:n resonerar som ett ägg

Okej det finns väl några som är puckon utav rang
Men att vara riktigt usel kräver också sin talang
Jag medger att nobelpris nog har en bättre klang
men ändå - det finns mästerskap i sånt som lavemang

Alla är bäst nån gång (till och med du)
av Wille Crafoord
Share



Kommentarer
Postat av: Stina

"Varför är det som skönast att dansa halvnaken framför spegeln när man borde städa?" - den håller jag med om, och jag snor nog den lite från dig. men all cred till dig såklart.

och jag har bara läst några inlägg, men jag gillar det. så jag hoppas det är okej om jag läser lite då och då. du kan alltid kolla in min blogg också om du vill, haha, min blogg som har 1 läsare eller nått. =)

/Stina

2009-07-30 @ 22:22:58
URL: http://stinablomback.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0