Share

Jag saknar naturvetenskapen! Men jag älskar genusvetenskapen... Lösning?

Anmälda utbildningar VT 10

1
Genusvetenskap B
30hp Dagtid, Helfart (100%) Fristående kurs
Normal undervisning
Uppsala universitet, Uppsala, 20101

2
Livets utveckling på jorden
7,5hp Kvällstid, Kvartsfart (25%) Fristående kurs
Normal undervisning
Uppsala universitet, Uppsala, 20101

3
Grundläggande medicinsk genetik
4,5hp Dagtid, Kvartsfart (25%) Fristående kurs
Internetbaserad distansunderv
Uppsala universitet, Uppsala, 20101

4
Anatomi A
3hp Kvällstid, Kvartsfart (25%) Fristående kurs
Normal undervisning
Uppsala universitet, Uppsala, 20101



Läsa både biologi och genusvetenskap förstås! Men jag måste nog välja mellan biologi-kurserna, för en studietakt på 175% känns inte riktigt okej, oavsett hur intressant det är. Det var nog också bra att prova en termin med "bara" 100% studier först, dels för att lära sig hur Universitetsstudier och - liv går till, dels för att med säkerhet kunna säga att det finns utrymme för åtminstone en kvällskurs och lite arbete parallellt med genusvetenskapen.

Åh. Biologi igen! Jag är lycklig.

Sedan måste jag förstås tipsa om att Genusvetenskap A för första gången i Uppsala kommer att gå på våren. Läs det och bli lycklig du med! (Och ja, den går utmärkt att efteranmäla sig till.)

/Zäta
Share



Kommentarer



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0