Share

Det bästa med denna sommar

Det var att lyftas högt upp i luften av hans starka kram när jag återsåg min lånebror i USA. Det var dikten mitt i natten som var så rätt trots att vi ännu inte kände varandra. Det var för mycket billig öl och rosaluddiga nattklubbsväggar i Berlin. Det var frihet, lustiga balkonger och trötta fötter efter en dag på upptäcktsfärd. Det var att skrattande hoppa i vattenspridaren hos farmor och farfar tillsammans med lilla J. Det var när väderleksrapporten var det enda vi behövde höra. Det var att komma tillbaka fem år senare och bara känna sig hemma hos familjen på Gotland. Det var sol och kyssar och längtan på den gamla picknickfilten, nästan skymda för grannarna. Det var Tori Amos och Ola Magnell. Det var ett rum med heltäckningsmattor, kärleksfullt sorterade böcker och vinflaskor täckta av stelnat stearin. Det var att baka valnötsbröd och sjunga Queen-klassiker alldeles för högt.

Det var när tiden stod stilla och inga regler gällde.




/Zäta


Share



Kommentarer
Postat av: freja

vackert.

2009-10-28 @ 13:29:56
URL: http://labyrinter.blogg.se/
Postat av: H

Ah, du far mig att bli helt nostalgisk. Och da var det inte ens min sommar du beskrev. Ganska skillat av dig!

2009-10-31 @ 12:09:36
Postat av: Zettermark

Äsch då. Tack.

2009-10-31 @ 12:49:48
URL: http://zettermark.blogg.se/
Postat av: lisa

fint!

2009-11-03 @ 13:07:21
URL: http://popflickan.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0