Share

Möten

Idag har jag varit på möte med skolsystrarna från Uppsalas fristående gymnasier för RFSL:s räkning. RFSU var också där och vi pratade om vilken skolinformation vi erbjuder, om bra bemötande och upplysningar kring hbt- och sexualfrågor. Det var superkul att de var så intresserade, även om det märktes på en del kommentarer att hbt-kompetensen inte var på topp överallt.
Jag känner verklihen att det är superviktigt med sådant här! Är det något som får mig att flyga fram är det roligt engagemang.
Share



Kommentarer
Postat av: Elin

Hej!

Jag tycker ni gör ett bra jobb!

Tack för dina länkar!



Åh jag blev så arg nyss. Var inne på facebook, och så komemr denna "bust up"-reklam hela tiden upp. så nu ahr ajg slösat massa tid på att googla på vad de olika konstiga företagen säljer för grejer, och det är så sorligt och det tänkte jag att jag msåte prata med dig om. borde det inte finnas ngn som ser till att konstig marknasföring på nätet inte får finnas? :( för det första tror jag inte att det fungerar, och för det andra tycker jag att säljmetoderna är fula!



"Varför ha små och hängiga bröst? Tror du att män är nöjda med små bröst? Det är vetenskapligt bevisat att större och fastare bröst har positiva effekter på självförtroendet hos våra kunder. Nu kan du tack vare det unika receptet på vårt nya procurvesprogram få större och fastare bröst, ökad självkänsla och ett bättre sexliv."



sjukt dumt!

klart att det inte är så.

(http://www.procurves-sverige.com/)



vet du om det finns ngn som kontrollerar marknasföringen på internet?



<3



Elin

2010-04-28 @ 15:04:38
Postat av: Zettermark

nej gud vad sjukt! "Procurves"? Pro-sjuka normer!



Fram till 2009 fanns Etiska rådet för Könsdiskriminerande reklam dit det gick att vända sig för att anmäla reklamer för bland annat sexistiskt innehåll. Nu är det nedlagt. Jippie. Idag är det istället reklamombudsmannen som gäller: http://www.etiskaradet.org/erk.html



Det är väldigt svårt att få en fällande dom, men bomba dem med anmälningar bah!

2010-04-28 @ 22:34:38
URL: http://zettermark.blogg.se/
Postat av: Elin

Tack! <3<3

2010-04-29 @ 18:59:17



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0