Share

En blogglista och lite skryt

Jag har en liten blogglista där jag skriver upp lösa idéer om vad jag vill blogga om som jag får emellanåt. Just nu står det:

¤ PORR - killar också begränsande stereotyper, hur, skillnad, osv

¤ Liberalism bra på 1700-talet (Mill)

¤ Kända-män-och-deras-smarta-fruar-som-inte-får-nån-cred (mill igen)

¤ cis-respekt

Som ni kanske förstår håller jag på att läsa John Stuart Mill för tillfället. Närmare bestämt ""Förtrycket av kvinnorna." Ännu närmare bestämt hela boken som ska vara färdigläst imorgon. Jag är på sidan 20. Med andra ord får ovanstående idéer förverkligas en annan dag.

Just idag är jag dessutom alldeles för upptagen med att vara stolt över min flickvän som kommit på 10:e plats av 208 i VM i Mahjong!!! Tionde bäst i världen!!! (Mahjong är ett komplicerat kinesiskt brädspel med brickor som ska kombineras på olika sätt för att få poäng, som är ganska ovanligt i Sverige men otroligt populärt i Kina.) YAY!

Kolla här 24 minuter in:



Grattis älskade Mååa!!!

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Sofia i London

yaay go moa!

2010-08-29 @ 21:37:53
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Dvärghundspossen

Då får man säga stort grattis till flickvännen då. Visste inte ens att det fanns VM i majong!

2010-08-29 @ 21:43:08
URL: http://dpossen.blogspot.com
Postat av: Moa

Tack baby!! <3 väldigt glad över priset, och wser fram emot att läsa din tolkning och bearbetning av Mill Kyss

2010-08-29 @ 22:15:03
Postat av: Zettermark

Sofia: Yes!



DP: Jag visste inte ens att det fanns något som hette Mahjong för ett år sedan!



Moa: Haha, "tolkning och bearbetning" var nog lite i överkant babylove. Snarare filosofier utifrån tankar som väckts när jag läst honom.

2010-08-29 @ 22:58:46
URL: http://zettermark.blogg.se/
Postat av: Albin

Haha, jag fick Mahjong förklarat för mig som »finns i sjön, fast på kinesiska«.



För övrigt så har jag delat upp läsandet så att det helst inte är mer än 28-30 sidor per dag att läsa, det blir mycket lättare då har jag märkt. Söndra och härska liksom.

2010-08-30 @ 00:05:54
URL: http://eval.nu/blog



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0