Share

En liten titt på kollektivet


Vårat vardagsrum har tema kitsch. Den hemskfantastiska flickbebisen satt på min doptårta och hästen hade Kajsa Stina schampoo i när hon var liten.



På bordet sitter viktiga papper och en rosa dinosaurie.



Vardagsrummet pryds också av färgglada lampor från min barndom och ett tuttmemo.



I köket har vi ännu fler viktiga och fina papper.



En vägg har tema sex.



Jag har två genushyllor och en nv-nördshylla i min bokhylla.



I mitt rum finns också en massa rosetter, lite skor och en spegel jag hittat på lagret i en second hand-butik för 50 kronor.



I en hylla samlar jag fina saker. Det är bland annat min gammelmorfars version av David Copperfield, mammas 60-talstjejbok som ser helt lesbisk och cool ut och mina favorithalsband.



jag tänkte att gardiner är onödigt när det finns så mycket fina kläder här i världen.



Jackan kommer från Camden market i London, kjolen är nästan stulen från en vän (Lovisa du ska få den nästa gång vi ses, jag lovar!) och klänningen som invigdes på Valborg är äkta Gina Tricot. Skorna i hörnet var mina som bäbis och ljuslyktorna med små hjärtan gör mig lycklig.

En nyvaken Moa. Jag dricker te med mjölk och hon dricker te utan mjölk på morgonen.

I det rummet tror jag att frukost på sängen och pussar och diskussioner och kanske lite plugg också kommer att passa bra.

Idag har Zuni flyttat in vilket gör kollektivet fulltaliga. Det känns rätt underbart att äntligen ha flyttat hemifrån och hamnat i en rosa feministvärld med två coola tjejer.

Å vad jag är trött. Än så länge äger jag ingen sänglampa och sängbordet står hemma i villan, men jag ser ändå fram emot att krypa ned i sängen och bläddra lite i Förtrycket av kvinnorna och en ärvd Cosmopolitan. Jag får väl tända några ljus.

Godnatt kära läsare.

/Zäta

Share



Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh yay! Grattis till kollektivet, hoppas ni får det fint!

2010-08-28 @ 11:26:54
URL: http://kollektivetunderlivet.wordpress.com
Postat av: Amanda Svalin

Snygg lägenhet!

Postat av: Ellostar

fiint!

2010-08-30 @ 07:01:50
Postat av: Lovisa

Haha tänkte just att den där kjolen känner jag nog igen! Vi får ta och ses någondag så kan jag få återse min bakelsekjol och återse dig för det var allt för länge sen!

2010-08-30 @ 21:51:11
Postat av: Vanda

Ååååh jag måste bara säga att vi har en likadan schampoo-häst hemma när jag var liten, fast en blå! Jag har aldrig sett någon annan som har en sån. Jag brukade leka med den i badkaret i min barndom. Haha blev bara så glatt överraskad av att se en likadan!

2011-02-02 @ 19:14:08
Postat av: Vanda

Men hahaha kudden längst till höger på sista bilden hade jag ju också som barn. Använder fortfarande det påslakansetet. Mitt rum var till och med tapetserat i tapeter som matchade! Ihihihhi

2011-02-02 @ 19:16:10



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0