Share

Inspiration


Girls suck at video games / Les filles sont nulles aux jeux vidéo from Stéphanie Mercier on Vimeo.


Jag har fått kommentarer om hur himla produktiv jag är här. Ibland kan jag hålla med, men det beror mycket på att bloggande verkligen är en uttrycksform som passar mig. Du får själv välja vinkel och nivå och du kan skriva om precis det som engagerar dig för tillfället. Jag sätter mig mycket sällan framför datorn och tänker "hm, vad ska jag blogga om idag", utan inlägget är oftast redan skrivit i huvudet under en bussresa eller ett upprörande Tv-program. Det bidrar förstås till att orden bara rinner ur mig när jag väl får tillfälle att blogga.


En annan sak som spelar in är såklart att jag inte behöver leta särskilt länge efter inspiration, eftersom världen svämmar över av intressanta saker som jag vill skriva om och orättvisa förhållanden som behöver belysas. Men en väldigt viktig del är också de bidrag jag får av er läsare och andra som vänder sig till mig med feministikt anknutna artiklar, filmer (som här ovan) och historier.


Jag kan inte skriva om allt ni uppmärksammar, men jag blir glad varje gång ni vill just jag ska ta mig an något. Fortsätt så!


/Zäta

 

Share



Kommentarer
Postat av: Sofia i London

en så jäkla bra video!

2010-06-24 @ 22:43:58
URL: http://sophedeluxe.devote.se



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0