Share

8:e mars - Internationella Kvinnodagen!

Jag hinner inte skriva något vettigt, för jag ska iväg och pryda HumC med tankeväckande tipsrundor, varmt kaffe och lappar "Är du en duktig flicka?" "En tredjedel av alla kvinnor i världen blir utsatta för våldtäkt eller våldshandlingar under sin livstid", men gå gärna in på denna nyöppnade sajt:

Det finns 530 742* skäl att gå in på http://www.tjejjouren.se!


Och demonstrera ikväll! Lova det!
/Zäta

Uppdatering. Vilken fantastisk kvinnodag! Pepp på campus med färgglada lappar och lika glada genusvetare och besökare! Pepp med stort fackeltåg på kvällen! Och pepp avslutning med att jag fick reda på att jag får gå RFSL:s utbildning till skolinformatör! Den här statusuppdatering tycker jag sammanfattade dagen rätt bra:



Share



Kommentarer
Postat av: Sanna

Grattis till informatörsutbildningen och en fantastisk 8 mars! Jag ska försöka ta mig in på den i Stockholm till hösten. Ska ut på mitt första jobb för RFSU på torsdag, sjukt mycket fjärilar i magen!

2010-03-09 @ 15:11:17
URL: http://kollektivetunderlivet.wordpress.com
Postat av: Olof

Ni gjorde en grym insats på Engelska Parken!



PUSS!!

2010-03-09 @ 21:09:55
Postat av: Zettermark

Tack till er båda! Det kommer gå super Sanna!

2010-03-09 @ 23:27:17
URL: http://zettermark.blogg.se/
Postat av: Hilda

Jag känner mig hedrad att få vara med på din superblogg! Fortsätt blogga, fortsätt sprida kunskapen!!!

2010-03-10 @ 18:16:01



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0