Share

Feministiska iaktagelser från en storstad

"Place orange flowers in the southwest corner of the garden to support matriarch." @ China Town

Reklam för Museum of London. På en bild av en demonstration stretar en äldre kvinna för att undkomma två polisers grepp. Vi undrar vad utställining handlar om. Vi byter tunnelbana och får syn på ännu en reklambild för samma sak. En kvinna blir lagen av en man medan tre andra män skrattande tittar på. "Jahaa, de har sexist-tema på Museum of London!" @ Londons tunnelbana

Det finns tjej-, kill- OCH unisextoaletter på vårt hostel! Jag blir glad! Alla måste inte välja ett av två fack. Jag blir så positivt överraskad att jag nästan har överseende med att tjejtoaletterna har rosa skyltar där en långhårig person sitter på en toa och visslar, medan killtoaletterna har blå skyltar där en korthårig person utan bröst står och kissar medan noterna kommer från hans rumpa... Unisextoaletterna är lila och föreställer en person med tofs i håret och bröst som skäller ut en korthårig person utan bröst. Don't even ask. @ Toalettproblemet

Kvinnomisshandel är kul! Jag hade nästan glömt bort det när jag gick förbi ett "make-your-own-funny-T-shirt"-stånd på Camden market igår. T-shirten består av två rutor. I den första  blir en streckgubbs-kille blir utskälld av en streckgubbs-tjej, och under står det "PROBLEM." I nästa ruta sparkar killen tjejen så att hon flyger ut ur rutan som blir lite snyggt trasig. Under står det "SOLVED." @ Har-folk-så-jäkla-dålig-fantasi-att-de-måste-utnyttja-sin-maktposition-för-att-vara-roliga-hela-tiden?!

/Zäta

Share



Kommentarer
Postat av: Stina

du är så bra sofia. hoppas vi ses snart, kram

2010-05-16 @ 22:04:41
URL: http://stinablomback.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0