Share

Hjälp med att sprida budskapet!

Kära läsare! Jag skulle behöva er hjälp. Jag ska som ni vet skriva en C-uppsats i genusvetenskap om bloggande, kön och normer. I den uppsatsen vill jag gärna intervjua ett gäng unga bloggare för att höra vad de tänker kring sitt eget bloggande och bloggande i stort i Sverige. Det vore ovärdeligt om ni ville tipsa era kompisar i 14-18-årsåldern som bloggar om mig, och gärna klistra in nedanstående i er egen blogg:


Bloggar du? Vill du prata om ditt bloggande?

Är du en tjej mellan 14 och 18 år, som bor i eller nära Uppsala?


Jag heter Sofia Zettermark, är 20 år och kommer från Uppsala. I höst ska jag skriva en uppsats vid universitetet om ungas bloggande, där jag gärna vill ha med unga personers egna perspektiv.

Vi träffas några stycken en gång i slutet av november och pratar om ert eget bloggande och bloggar i allmänhet. Det kommer inte ta mer än en eller ett par timmar och jag bjuder på fika!

Du behöver inte ha många läsare eller skriva om något speciellt!

Låter det kul?! Skicka ett mail till [email protected] där du skriver din ålder, telefonnummer, om vad du bloggar och vilka tider du kan träffas. Det går också bra att höra av dig om du har frågor, vill ha mer information eller bara är nyfiken!

Tipsa gärna andra som du tror skulle vilja vara med!

Senast den 14:e november behöver jag ha en intresseanmälan för att kunna sätta samman gruppen och hitta en tid. Studien är såklart anonym. Hoppas vi ses!

Tack på förhand!

/Zäta

Share



Kommentarer
Postat av: Dvärghundspossen

Jag hade gärna hjälpt till om jag inte var ALLDELES för gammal... Inte känner jag så unga människor heller. Men hoppas du får många svar. :-)

2010-11-06 @ 07:48:32
URL: http://dpossen.blogspot.com
Postat av: Zettermark

Tack! Det hoppas jag också!

2010-11-06 @ 21:11:58
Postat av: Anonym

Hur många kommer det bli ungefär? :)

2010-11-10 @ 20:02:08
Postat av: Zettermark

Vad menar du? :) Hur många det kommer vara i varje grupp? Ungefär fyra till sex bloggare och jag, är tanken. Troligen kommer jag att göra två grupper som träffas vid olika tider under v. 47.

2010-11-10 @ 20:45:01
URL: http://zettermark.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0