Share

De roliga förlusterna som blir små vinster

När vi nu pratar om med- och motgångar kan jag ju också nämna motgångarna som gör mig lite smålycklig i min bittra, frigida och feministiska värld där alla bara dricker beskt te (enl. Stefan Jensen är feminister inte bara vanföreställda, bittra och frigida, de dricker enbart beskt te också. Jag hade aldrig fattat att politisk åskådning satte sig på smaklökarna. Tack för upplysningen, Steffe!). Ett exempel är filmen som Marco var snäll nog att dela med sig av:




Ja, ni ser ju. Vi kan lika bra ge upp hoppet om oss svenska tjejer eftersom vi inte enbart vill amma och skära lök (förlåt men vad är idylliskt med lök? Det svider!). Vi är då inga riktiga brudar. Sådana här inlägg i debatten är så roliga eftersom de liksom undergräver sin egen kritik bättre än vad någon motpart skulle kunna.

Nej, nu ska jag nog gå och köpa en bröstpump till framtida manliga partners. Vad säger ni tjejer, tid för att byta lite däck och sjunga kampsånger senare i kväll?

Ibland är det jobbigt på riktigt, men ibland är det faktiskt bara fantastiskt roligt hur hotade vissa personer känner sig av lite feministisk kritik. Då känns den.

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Maskrosmor

Nä tyvärr har jag inte tänkt på att ta backup. Men nu har jag lyckats få till det tror jag. Bäst ja tar en backup nu så ja har =)

2010-09-26 @ 20:16:34
URL: http://maskrosmor.blogg.se/
Postat av: Katrus

Byta däck <3

2010-09-26 @ 22:37:00
Postat av: DONKEN- 2barnsmorsa 2 be

ööööh, vafasen... :P

ja, vill männen ha dendär idylliskja hemmafrun så FÅR de väl fö fasen leta i asien eller där de nu finns såna. haha :P



2010-09-26 @ 23:07:57
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det var så lite så. =)

En fråga, vad tycker du om diskriminering mot funktionshindrade? Har du mycket koll på sånt? =)Du verkar ju väldigt insatt så jag undrar...

2010-09-27 @ 10:16:27
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: Marco Diamani

hehe... jag känner personen som har lagt detta videoklipp. Jag tror ni blir lite förvånade om ni får se henne. Hon är varken man eller svensk, hon går på samma högskola som mig.. Jag tror inte hon ville visa på värdet av lök, utan kanske snarare på värdet av att man och kvinna är olika, och när barnen är små så lämpar sig hemmaliv bättre för mamman, TEX steka lök =D eller varför inte amma? (WHO rekommenderar MINST 1 års amning per barn)



själv kom jag till Sverige 2002 och jag tycker mycke i videon stämmer: svenska tjejer ser alla könsskillnader som nåt dåligt, och värderar inte kvinnlighet alls... och detta såklart gör att vi killar inte riktigt förstår varför man ska bilda familj med en svensk kvinna... jag menar... VAD är skilladen mellan att bilda familj med en könsneutral tjej och en könsneutral kille?



och varför vill svenska tjejer bilda familj med en könsneutral man? kan ni inte då lika gärna bli ihop med varandra? ...



för det finns väl inga typiskt "manliga egenskaper" enligt er?



jag har skickat länken till denna sida till henne så hon får själv se era svenssonkommentarer med egna ögon! =D haha kanske ni får svar!

2010-09-29 @ 10:35:07
Postat av: Sofia i London

Marco: vad är då "kvinnlighet"? att skära lök? Jag bor i en lägenhet med 3 tjejer och ingen av oss kan skära lök ordentligt.. men i afrika och asien kanske tjejer får lära sig värdet av att skära lök och de kanske också får lära sig om varför just kvinnan lämpar sig bättre att göra det. Tyvärr bor jag inte i östeuropa, latinamerika eller asien, men jag kanske kan köpa en flygbiljett dit och lära mig. Eller så kanske jag lika gärna kan köpa mig en tidsmaskin och åka tillbaka i tiden 200 år, där jag kan lära mig exakt samma sak.



Sen kanske du kan förklara på vilket sätt det är omanligt att som far ta hand om sina egna barn, mata sina bebisar och på så sätt komma de nära. Faller penis av eller vad är det som är fel på det?



För övrigt bildade min mamma familj med en man från latinamerika. Det gick... sådär. Han stack innan barnet föddes och kom inte tillbaka förens 30 år senare. Men annars gick det ju bra(!)



Oj vilken svenson jag är nu, usch och fy. Bättre att ha anor och värderingar från U-länder va?

2010-10-01 @ 01:41:00
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Marco Diamani

Postat av: Sofia i London



"Marco: vad är då "kvinnlighet"? att skära lök? Jag bor i en lägenhet med 3 tjejer"



- jag blir inte ett dugg förvånad! =D

och hur kan du tro att skära lök är det ända man gör som hemma-mamma? isåfall har du en ganska nedvärderande syn på dagisfröknar! de värmer mat, leker med barnen, viker filtar, ser till att barnen inte går ut på vägen, tränar deras språk mm mm mm..

______________________________________________



"Eller så kanske jag lika gärna kan köpa mig en tidsmaskin och åka tillbaka i tiden 200 år, där jag kan lära mig exakt samma sak."



- varför bara 200 år? det är ju bara en hundradels sekund av människans tid på jorden! Om du går tillbaka FEM TUSEN år så hade människan inget "twitter", eller "bröstpumpar" eller "kloning" eller "könsbyten" eller "för stora dagisgrupper".

_______________________________________________



"Sen kanske du kan förklara på vilket sätt det är omanligt att som far ta hand om sina egna barn, mata sina bebisar och på så sätt komma de nära"



- fel? Mamman har barnet i sin kropp i 9 månader, dessutom de första 9 månaderna av barnets liv, och är därför mycket närmare knyten till barnet än pappan, plus att mamman ska amma och detta är en lång period som ger bebisen trygghet. Att pappan kan mata bebisen ibland finns väl ingen som har tyckt är nåt "fel"? även syskon gör ju det ibland! eller mormor! Men en mamma är en mamma! (oavsett om ni svenskar har svårt att förstå vad det inebär)

________________________________________________



"

För övrigt bildade min mamma familj med en man från latinamerika. Det gick... sådär. Han stack innan barnet föddes och kom inte tillbaka förens 30 år senare. Men annars gick det ju bra(!)"



- vad var det vi sa? svenska kvinnor vill man helst inte ha barn med! =D (gäller även mej)

2010-10-02 @ 14:06:56
Postat av: Elin Bananbaby

Haha, skrattretande asså.. Du har rätt, lök svider, Det kan ju likagärna männen göra eftersom dom är så "tuffa"! Go feminism!! :D Gillar din blogg <3

2010-10-02 @ 19:04:25
URL: http://www.elinmania.devote.se
Postat av: Sofia i London

Marco Diamani: 1. Min mamma är inte svensk. 2. Jag är inte svensk, men gissa vad, jag behöver inte vara korkad nog att hylla värderingar från u-länder för det.



Sedan så har jag varit nanny i 5 år och vet mycket väl vad en hemmamamma gör! Jag ser absolut inget fel i att vara hemma med familj eller barn, men tycker att män kan vara det precis lika gärna som kvinnor.



Tror inte du att jag vet att det inte fanns twitter och bröstpumpar för femtusen år sedan, hur är det för övrigt relevant i sammanhanget? Jaha, vänta, du är en bakåtsträvare som tycker att förändring (förbättring) är onödigt eftersom saker ska vara som de alltid varit "bara för att". För övrigt har "könsbyten" aldrig funnits. Könskorregering däremot.



Ja, mamman bär på barnet, men det betyder inte att pappan inte ska behöva ta 50% av ansvaret när barnet är fött. Sen så måste inte mamman amma. Pappan kan göra det lika gärna.

2010-10-04 @ 21:25:11
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Marco Diamani

Alltså:



"U-länder har sämre värderingar" (var alla länder "U-länder på medeltiden"?



"Det är inget fel att vara hemma-förälder - men det är fel om det är mamman som vill vara det"



och



"pappan kan lika gärna amma"



``````````````



tack. det där motsvarar ungefär mina fördomar om svenska feminister!



med såna åsikter behöver ni inga fiender =D ni bekämpar er själva! och att ni inte ens förstår varför folk gör såna videos för att visa hur sjuka idéer ni har - det visar hur långt gången eran interna hjärntvätt har gått.



Ni kan inte förstå männniskorna utanför eran egen lilla feministiska "bloggosfär"....



ni är bara sorgliga... vad nu inte stöter på som inte motsvarar eran syn på saker så bevsvarar ni det med era genus-argument... till och med när det är själva genus-argumenten som ufrågasätts!



jag är glad att det finns andra sorters kvinnor än er att välja på!



Precis som videon sa!

2010-10-18 @ 04:00:12
Postat av: Sofia i London

igen, jag är INTE SVENSK. Ska jag behöva vifta chilenska flaggan omkring och skrika pinochet mordare för att du ska acceptera det?



Pappan kan ge ett barn en nappflaska, inte så svårt faktiskt. Om du vill att samhället ska vara som på medeltiden, var så god, bli hamish eller flytta till någon liten by i Kina vettja? När och var och hur och vem har sagt att det är fel på att vara hemmamamma? det är dock fel att kvinnan FÖRVÄNTAS vara hemma, istället för pappan.



Haha, ja, vi har sjuka idéer att folk ska ha samma rättigheter och möjligheter... lyssna på dig själv pysen. Och det tar emot att skriva det här, som både invandrarbarn och invandrare, men om du ogillar svenska kvinnor så mycket och föredrar de kvinnor ifrån ditt egna land så kan du ju faktist fuck off till där du kommer ifrån.

2010-10-24 @ 06:52:46
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Marco Diamani

Sofia i London mfl.. "Svensk" eller "försvenskad" kvittar för mej!



Kristian Luuk är inte heller "svensk" (han flydde från Estland), men jag syftar naturligtvis på värderingar och värdegrund! är man helt försvenskad på insidan så är man svensk i man svensk!



Sen verkar det som ni är lite trögfattade, ni hånar videon men inser inte vad den EGENTLIGEN var avsedd för: För svenska män !!!



svenska män är påväg att överge er! snabbare än ni kan fatta! VANLIGA SVENSKA MÄN (både unga och fattiga, ur alla samhällsklasser och yrkeskategorier) väljer bort er, för Thailändskor, Polskor, Bulgariskor mm mm... !



och allt ni gör är att håna och hålla för öronen!



ni kan ju aldrig ha fel? det kan ju inte va så att era queer-likarts-feministiska bloggar faktiskt känns ganska osympatiska för väldigt många män? (och kvinnor)...



nej kör på som ni gör nu... så ska ni få se inom 20-25 år hur det är att konkurrera med hundra miljoner andra kvinnor i ett EU där folk på allvar börjat leva över gränserna...



vi får se vem som vinner och vem som förlorar på eran stil....

2010-10-27 @ 21:57:47
Postat av: Sofia i London

haha ok. fan då ere bäst jag går och skär lite lök så att inte de stora farliga u-länderskvinnorna kommer och stjäl alla mina svenska män som jag vill föröka mig med... not

2010-10-28 @ 00:14:37
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Marco Diamani

Sofia mfl... Skyll er själva! om ni vill se det som en fråga om lök... eller att det bara är "u-länder" som är positiv till könsroller...



då får ni fortsätta att umgås med varandra på era feministbloggar..



varsågod! jag unnar er verkligen detta!



2010-10-29 @ 00:26:46
Postat av: Elin

finns marco på riktigt eller är det ett skämt?

2010-10-29 @ 16:19:15
Postat av: Sofia i London

det är idioter och obildade människor som är positiva till könsroller... vill inte hänga med dem ändå

2010-10-31 @ 15:34:16
URL: http://sophedeluxe.devote.se
Postat av: Marco

Elin - är DU på riktigt ? (ja tyvärr)



Sofia i London - könsroller är enbart positivt.



Det är så kul att ni skriver om den här filmen TROTS att den vände sig till MÄN!



jag menar, finns det nåt tydligare bevis på att ni bryr er om ifall männen vill ha er???



oavsett vad ni anger för skäl så är det naturligtvis därför ni skriver om videon!



Men jag är faktiskt glad att ni uppmärksammar de män som tröttnat på er! det är ju en bra start till ett uppvaknande. Ni kanske börjar inse att ni snart inte har nåt annat VAL än lesbiska förhållanden? =D



antalet svenska män som vill ha barn är otroligt lågt jämfört med antalet kvinnor. Att denna helt avgörande fråga aldrig undersöks objektivt i Sverige säger en hel del!



En sån undersökning skulle nämligen visa att de flesta svenska män egentligen inte är så sugna på att få barn, utan mest går med på det för att slippa bli lämnade av sin tjej.. Jag har hört det SÅ många gånger från män - att flickvännen pressar på om barn, och självklart säger alla till mamma och omvärlden att "nej jag ville inget annat än att få barn med henne" för annars döms man ju som hjärtlös efteråt!



den tiden när den svenska män anpassar sej och går med på att skaffa barn med okvinnliga varelser som mest klagar och skuldlägger vad man än gör är dock snart förbi...



vi ser det redan! fler och fler kvinnor i Sverige är ofrivilligt barnlösa!



ofta skyller dessa kvinnor på "arbetsmarknaden"! vilket skämt! det handlar helt enkelt om att de inte hittar nån man som är beredd att slösa bort sin sperma på dom!



och detta glömmer förresten ofta ni feminister: om män slutar ge kvinnorna sperma i framtiden.. ihur ska ni göra då för att få barn?? då kan inte ens lesbiska få barn längre?



och kom inte dragande med att ni "inte vill ha barn" - det säger alla tjejer - tills ni blir 40! då blir det otroligt tjat!



Men som sagt så är det ingen förlust om feminister bestämmer sig för att avstå från sperman...



det vore faktiskt det bästa för hela mänskligheten! =D

2010-11-04 @ 19:30:55
Postat av: Marco

Men det är BRA att ni fortsätter med er självömkan!



Det leder er PRECIS dit jag vill ha er:



- till livslångt singelliv, med problematiska relationer, barnlöshet, en stressig karriär och bröstcancer vid 50 =D



(min tjej läste just det jag skrev och skrattade hjärtligt åt det)



God jul ! =D

2010-11-04 @ 19:37:01
Postat av: Marco

nej förresten, cancer önskar jag inte någon,,, inte ens svenska kvinnor!



Men jag önskar er ett lesbiskt liv!



Det har ni verkligen gjort er förtjänta av!



för manlighet FINNS ju inte! =D

2010-11-04 @ 19:41:38



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0