Share

Frågestund med Zäta

En grej jag har funderat ett tag på att göra är en FAQ till bloggen. Jag får många frågor både i mail och kommentarer och känner inte att jag hinner svara på allt. I går fick jag ett mail om att jag borde göra en YouTube-video med svar på vanliga frågor, något jag faktiskt funderat på att göra tidigare också.

Det kanske också kan vara kul att höra rösten på någon vars ord tidigare bara funnits i skrift för er som inte träffat mig.


Men innan jag spelar in det skulle jag vilja höra om ni har några frågor ni vill att jag ska ta med. Stora, små, faktamässiga, om bloggen, om mig, om feminism eller rosetter. Allt är välkommet!


Hörs imorgon!


/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Mia

Jag undrar hur du pallar uppdatera så ofta :)

2011-04-24 @ 23:08:46
Postat av: Mia

Jag undrar hur du pallar uppdatera så ofta :)

2011-04-24 @ 23:10:16
Postat av: Katrus

Jag undrar hur du och Moa blev tillsammans och om ni kände varandra under kattetiden eller om ni lärde känna varandra senare.

2011-04-24 @ 23:17:40
Postat av: Frida

Jag undrar hur, när och varför du blev feminist och hur din feminism påverkar din vardag. Och dessutom - hur du definierar din sexualitet, ifall du gör det? Är du HBTQ, straight eller undviker du sådana stämplar?

2011-04-25 @ 14:09:26
Postat av: Visselpaj

Fråga 1: Jag undrar vad du har för tips om man vill hitta faktamässiga argument för att backa upp påståendet att vi lever i ett samhälle med strukturer där kvinnor ofta missgynnas/nedvärderas.

Har precis hittat SCB:s "På tal om kvinnor och män" 2010. Vad finns det mer?



Fråga 2: Hur djupt brukar du granska en källa för att betrakta den som trovärdig?

De statistiska undersökningars resultat som görs genom utfrågning av folk, kan ju variera beroende på hur frågorna ställs och vilka som tillfrågas.

2011-04-25 @ 15:14:18
URL: http://visselpaj.se
Postat av: ellen

jag undrar hur en kan stänga av sin normkritiska hjärna, iallafall för ett tag. hur gör du? för jag stör mig på nästan allt, hela tiden och orkar inte längre.

2011-04-26 @ 14:39:31



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0