Share

Frågor och försmaker

Det händer intressanta saker nu när jag börjar komma upp mig lite i bloggvärlden. För det första får jag en en hel del mail, som får mig att fundera på om jag kanske ska skaffa en extra mail för bloggen, men än så länge funkar det. Nu har jag i alla fall en liten frågelåda här till höger, för er som bara har en kort fråga! Och jag har äntligen fått ändan ur och uppdaterat min länklista (fast det där med bokstavsordning tar vi en annan dag).

För det andra blir frågan om en egen domän återigen aktuell. Jag vet att jag borde ha en och inte använda blogg.se, som trots sin enkelhet är ganska urusel. Men jag vet inte om det är värt pengarna, tiden och framförallt modet - tänk om något går snett och alla mina inlägg och fina kommentarer försvinner? Det skulle faktiskt vara hemskt. Dessutom är jag lite fäst vid bloggen som den ser ut idag, även om jag inte har (och inte kan för att så mycket är låst) ändrat jättemycket är jag ganska nöjd med de ändringar jag och html-sökningarna på Google har lyckats knåpa ihop tillsammans.

Idag har jag skrivit en debattartikel för Uplands nation, där jag är jämställdhetsombud, och jobbat, så dagens inlägg blir tyvärr inte mer intressant än såhär. Jag lovar att publicera artikeln här när tidningen kommer ut!

Eller, äh, ni får en liten försmak, bara för att jag tycker så mycket om er:

När jag blev ombedd att skriva en debattartikel motiverade redaktören varför hon ville att jag skulle skriva i detta nummer av UNB på två sätt:
1. Jag var insatt i jämställdhetsfrågor.
2. Jag verkade inte ha några problem med att publicera starka åsikter under mitt riktiga namn.

Det första är tämligen självklart eftersom jämställdhet, och jämlikhet, är något jag verkligen brinner för. Det andra skälet fick mig dock att börja fundera. Är det svårt att få folk att stå för sina åsikter i en nationstidning?


/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Visselpaj

Om du är sugen på egen domän kan jag tipsa dig om att köpa en via one.com. Det kostar några hundralappar per år och de har support dygnet runt via chatt.

För själva bloggandet rekommenderar jag wordpress som är gratis och ger mycket mer möjligheter än de andra bloggverktyg jag använt. Man kan välja mellan MASSOR av teman och plugins, t ex såna som gör backups. Och kan även ändra i all kod på enkelt sätt.

Använder dessa själv och är väldigt nöjd. =)

2011-02-12 @ 16:20:57
URL: http://visselpaj.se



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0