Share

En sockersöt reklamhora uppväxt bland dokusåpor

Så heter min C-uppsats i genusvetenskap. Min numera färdiga, utskrivna och inlämnade C-uppsats! En halv termin och 15 hp senare känns det smått fantastiskt, även om opponering och betygsättning inte skett ännu.

För er som är nya här inne kan jag berätta att jag skrivit om unga tjejers bloggande, både hur det speglas i media och hur några tjejer själva upplever sitt bloggande.

Idag är jag lite för snurrig i huvudet av allt skrivande de senaste dagarna för att förklara exakt vad den handlar om och vad jag kom fram till, men det kommer senare i veckan.

Nu är det snart dags för tentafest med genusfolket!!!

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Tove

Å, jag väntar med spänning!

2011-01-10 @ 15:24:13
Postat av: bettie

låter spännande! kommer den publiceras någonstans? skulle gärna läsa :).

2011-01-10 @ 15:53:00
URL: http://www.bettievonfraucht.blogspot.com/
Postat av: Skrotmamman Skrotar Vidare

Det låter intressant, vore kul om du kunde citera stycken ur den i bloggen!

2011-01-10 @ 20:24:15
URL: http://skrotmamman.blogg.se/
Postat av: Moa

Grattis baby!!

2011-01-11 @ 13:43:46
Postat av: Anonym

Jag ska absolut citera och berätta mer, imorgon tänkte jag! Hela den färdiga versionen (jag har inte ventilerat den ännu och vissa småsaker kan komma att ändras) kommer att finns på Centrum för genusvetenskap vid Uppsala universitets hemsida senast den 20:e januari, så vem som helst kan läsa :) Jag kan länka när den har kommit upp!

2011-01-11 @ 17:09:34
Postat av: Dvärghundspossenv

Jag tycker det är en bra titel, och verkar vara ett intressant ämne... Jag tycker det finns så många bra unga feministiska bloggtjejer, samtidigt som medelsvenssons bild av "unga bloggande tjejer" typ är att dom är bimbos och bara skriver om dagens outfits.

2011-01-11 @ 17:23:44
URL: http://dpossen.blogspot.com
Postat av: Dvärghundspossen

Vad konstigt att min signatur ovan fick ett V på slutet?

2011-01-11 @ 17:24:13
URL: http://dpossen.blogspot.com
Postat av: Zettermark

Haha, ja och vad konstigt att min kommentar blev "anonym"



JAg har inte skrivit så mkt om feministiska bloggar - just för att de inte syns. Men som sagt återkommer jag med mer info.

2011-01-11 @ 20:34:35
URL: http://zettermark.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0