Share

Krigsskador

Ishalka, trappor, alkohol och högklackat är ingen superkombination. Idag har jag blåmärken över halva kroppen och är stel i resten.

Det här är dock skador som läker ganska fort. Om ett par dagar kommer jag kunna springa och sova på sidan igen: Det är lugnt. Andra saker som händer under utekvällar när du är lite för trött för att hantera alkoholen och det följer med tar längre tid att försvinna. Nu låter det som att något hemskt har hänt, och det är verkligen inte fallet, men jag vill skriva några inlägg om det här med flirtande, könsroller och sexualitet som handelsvara. Det är nämligen en hårfin balansgång.

Men just nu ska jag bara bota bakfylla och blåmärken.

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Skrotmamman skrotar vidare

UGH ja! Fy bubblan vad halt det är ute. Och gympadojor eller stövlar spelar mindre roll. Man är inte kaxig som liten människa mot naturen. (eller vintern, isen)

2011-01-24 @ 11:25:45
URL: http://skrotmamman.blogg.se/



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0