Share

Osynliga flickor och ödet

Jag är inte typen som tror på ödet, men vore jag det skulle kanske ett mail från en doktor vid Umeå universitet angående min C-uppsats samma dag som jag avregistrerar mig från juristprogrammet, kännas som ett bra tecken.

Jag har alltså bestämt mig för att hoppa av juristprogrammet (eller avregistrera som det heter om du gör det inom tre veckor, vilket betyder att du får söka igen sedan om du vill). Det var för mycket ångeststressklumpar i magen och för lite läslust och nyfikenhet för att det skulle kännas ens uthärdligt. Inte främst för att själva linjen verkar kass, utan mest bara för att det var en väldigt kass period i mitt liv att påbörja något så stort som jag dessutom inte alls var säker på. Jag har trots allt pluggat konstant nu i 13 år. Jag kan behöva en paus för att känna efter vad jag egentligen vill.

Åter till uppsatsen. Jag fick alltså ett mail om att bidra till en antologi om unga tjejers livssituation som ska sättas ihop vid Umeå universitet. Projektet heter "Invisible Girl" och verkar jättespännande!



Nu är det förstås inga garantier för att just mitt bidrag skulle komma med, men det vore väldigt kul och bara att få frågan känns awesome!

Dessutom är det nu bestämt att jag ska till Göteborg om en månad och hålla ett föredrag om min uppsats, så om du är i krokarna får du gärna titta in!

/Zäta


Share



Kommentarer
Postat av: lovisa/polichinelle

åh spännande med föredrag! hade jag bott i göteborg (eller i närheten) hade jag givetvis försökt komma.

2011-01-27 @ 16:52:42
URL: http://polichinelle.webblogg.se/
Postat av: Jenny

Jurist eller inte, du är sjukt bra! Jag vill gärna läsa din uppsats.

2011-01-27 @ 23:56:16
Postat av: Job

Grattis!

2011-01-28 @ 00:40:38
URL: http://jobjorn.se
Postat av: Katta

Tack för igår och det intressanta samtalet. Lycka till med vad det nu blir för spännande grejer som händer framöver!

2011-01-28 @ 13:17:17



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0