Share

Varför bloggar du?

Jag fick den frågan för ett par dagar sedan och blev helt ställd. Är inte det självklart? tänkte jag samtidigt som jag insåg att det kanske inte var det. Det här med drivkrafter är förstås olika för alla bloggare, men för mig är det här de främsta:
För att jag har en massa tankar som bubblar i huvudet och bara behöver komma ut. För att jag blir upprörd och engagerad och arg och glad. För att det är min form av aktivism, där jag kanske kan få någon att tänka till och någon annan att sträcka på ryggen. För att jag vill visa hur feminismen kan tolkas och användas och spridas. För att feminism, rättvisa och rosetter är det bästa som finns.

En anledning som kanske inte är så fin att framhäva är förstås också uppskattning. Den är inte en av huvuddrivkrafterna, men det är klart att det är sjukt kul att bli peppad och få erkännande. Det här kändes jätteroligt, och hoppas att en del av alla nya läsare som hittade hit via Bloggkommentatorerna vill stanna!

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Paola

You had me at hello..eller hej..eller vad du nu skrev i början av inlägget..kommer definitivt titta in igen:)

2011-01-17 @ 22:01:30
Postat av: Visselpaj

Ja, visst är det gött att få ur sig lite tankar som samlat sig de senaste dagarna. Jag tror det är viktigt att man gör det man känner är kul och brinner för. Att skriva om/reflektera över jämställdhet, könsroller och normer i samhället är viktigt!

2011-01-24 @ 23:10:43
URL: http://visselpaj.se



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0