Share

Snart hemma och annat småprat

Förlåt förlåt för den dåliga uppdateringen, men det har varit så mycket tåg, turistande och nya städer på senaste tiden att Internet fått prioriteras bort. Vi åker från Hong Kong i morgon bitti (alltså om ca ett dygn i vår tidzon) och sedan blir det Sverige och andra bullar!

Vet ni förresten vad jag skriver på just nu? Min nya Macbook Air! Nästan 3000 kronor billigare än i Sverige och en välbehövlig uppdatering från min gamla sega Lenovo-dator. Wiie (Jag vet att alla datorexperter där ute ogillar Air -- men den är perfekt för mina behov. Superlätt att ta med och enkel att surfa och skriva på. Funkar för att lägga över lite enkla bilder och se en film på. Typ det jag vill ha ut av en dator.)

Jag har läst en väldigt intressant bok i veckan: Outliers, the story of success, som jag ska skriva mer om när planet landat i Svea rike.

Det ska bli härligt att komma hem till god frukost (nudlar i alla ära -- men inte på morgonen?), kranvatten som går att dricka (och duscha i. Har ni tänkt på vad sjukt det är att vi duschar i dricksvatten?) och alla efterlängtade vänner (de som inte själva är bortresta förstås, sommaren alltså)! En sak som jag längtar oproportioneligt mycket efter är dock att att köra bil! Lite enerverande att ta körkort dagen innan en sexveckorsresa till Kina.

Vi ses snart, och det med den sedvanliga uppdateringsfrekvensen.

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Din blogg e gryyym :)

2011-07-25 @ 06:08:48



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0