Share

Ett sorts avsked

Det är en sak jag inte varit så ärlig med... eller i alla fall inte jättetydlig med, men till mitt försvar måste jag säga att det bara är för att jag tycker så mycket om er. Och bloggen. Att jag har så kul här med er.

Neeej, jag ska inte sluta! (Hann ni bli rädda nu, hihi?) Däremot ska jag faktiskt till Kina i sex veckor, med start den 10:e juni. Jag ska till Kina och hämta hem världens bästa flickvän som varit där i fyra allt för långa månader utan mig, men innan vi landar i Sverige tillsammans så ska vi upptäcka både Peking, Hong Kong och en massa landsbygd däremellan. (Inte "extrem landbyggd" dock. Don't ask me - that's what the vaccin people say.)

Jag kommer förstås inte att lägga av med bloggandet för det, och de första tre veckorna kommer jag till och med ha bra (nåja, chinese standard) uppkoppling i mina vänners lägenhet i Peking, men sedan kan de bli lite skralare med den varan. Däremot kommer jag sannolikt inte att vara fullt så aktiv när jag har en helt nyyyyyy vääääärld att upptäcka, och framförallt en helt fantastisk flickvän att återförenas med.

Jag tänkte således att det kunde vara bra att förvarna lite om att det här kommer hända, och att jag kommer tillbaka i juli med full kraft. Jag älskar att blogga, men livet är inte alltid anpassat till en bloggande vardag. (Nu kommer jag säkert vara superproduktiv bara för att jag brasklappar, men hellre det än tvärt om tänker jag.)

En grej jag kom på nyligen var att sex veckor är en ganska lång tid. Nu kanske ni tror att jag har gått och blivit korkad av resfeber, men hear me out. Jag har varit så fokuserad på att få träffa Moa igen och ta igen all den saknad som konstant bullrat inom mig dessa månader, att jag inte tänkt på att det faktiskt finns saker jag kommer sakna i Sverige. Det vardagliga bloggandet är en sak, men också alla roliga events och föreläsningar och midsommar-regndroppar. Sverige är fint på sommaren. Jag hoppas att ni som är kvar här njuter lite extra av just det åt mig, så lovar jag att äta nudlar och gå på murar så det räcker åt er med.

Fast sommarsverige i all ära, det vore inget att sakna om inte ni var där:




Vi ses imorgon (jag åker ju inte än)!

/Zäta
Share



Kommentarer
Postat av: R

Nudlar finns mer i södra Asien, tror att det är ris du lär bli mer trött på... men vad roligt, ha det bäst därborta! Sverige uttalas "Räj dien laj" och Choklad "ciao ke li", viktigast. Zai tjen! :)

2011-06-01 @ 23:03:52
Postat av: felicia

Du gjorde mig nervös där ett tag! Ha det kanonkul i Kina och lägg för sjutton inte ner kraft på att oroa dig för oss. Om du vill skriva blir ingen gladare än jag, men det är ju ingen idé att ha dåligt samvete över uteblivna uppdateringar. Kör så det ryker med Kina och flickvännen på semestern!

2011-06-02 @ 00:00:53
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/
Postat av: Moa

IIIIIIIIiiiiiiiii!!



Bara 9 ynka dagar kvar! ooooo vad jag längtaaaaar!!

2011-06-02 @ 11:47:09
Postat av: Jessica

OCH VI FINNS JU KVAR OCH MÖTER ER!!!

DET FÅR BLI FEST NÄR NI KOMMER HEM FÖR SJUTTON!!! PUSS OCH KRAAAAM

2011-06-02 @ 15:50:21



Kommentera, beröm, kritisera, tipsa och fundera - och håll en god samtalston!

Alla kommentarer publiceras, men upprepade eller grova kränkningar eller personangrepp leder till borttagande av kommentarer och spärrning av IP-nummer. Jag är ansvarig för allt innehåll på min blogg och vill främja ett gott diskussionsklimat. Detta är en feministisk normkritisk blogg där alla ska känna sig säkra.


Lämna kvar ett ord eller två:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej):

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback



bloglovin RSS 2.0